mam pytanko gdzie na podkarpaciu moge obszyc skóra kierownice.Pozdrawiam 8)
[O2] Silnik gaśnie
Zwiń
X
-
[O2] Silnik gaśnie
No i stało się. Octa mnie dość mocno zawiodła, ale od początku.
Dziś w trakcie dojazdu do świateł zaświeciła się kontrolka ładowania, poczułem lekki spadek mocy (dopiero później zajarzyłem o co chodzi). Nie przejmując się zbytnio pojechałem dalej. Do celu jednak nie dojechałem- na światłach (właściwie przy dojeździe- na luzie) silnik zgasł i nie chciał już odpalić.
Po kilkunastokrotnym próbowaniu odpalenia zaświeciła się kontrolka wspomagania kierownicy na pomarańczowo- po kilku kolejnych próbach odpalenia zgasła. Nie działał układ komfortu, pomimo przekręconego kluczyka (szyba automatycznie nie podjeżdżała do góry).
Po przewiezieniu auta (z niemałymi przygodami) pod serwis Skody (który okazał się być zamknięty) spróbowałem jeszcze raz odpalić. Po niemałych trudach, kilkunasto sekundowym kręceniu i dodawaniu gazu, silnik odpalił i pracował normalnie. Radość nie trwała jednak długo, gdyż przy kolejnym dojeździe do świateł silnik zgasł.
Znów po wielkich trudach udało się go odpalić. I tak jeszcze kilka razy.
Zauważyłem, że czasami, gdy samochód stoi, nie trzyma obrotów- spadają poniżej 700. Gaszenie silnika pojawia się najczęściej przy zejściu z 3-3,5 tys. obr. na luzie. Poza tym żadnych błędów. Przy zrzuceniu na luz z 1500 obr. wszystko OK. Poza tym silnik pracuje równo, żadnych problemów.
Samochód ma 2 lata z haczykiem i 46 tys. przebiegu, od ostatniego przeglądu minęło pół roku i jakieś 10 tys. km.
Czy ktoś miał takie problemy?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
-
-
nie piszesz o ładowaniu- kontrolka gaśnie jak uruchomisz motor? przy dużym spadku napięcia odcina komfort-tryb awaryjny. może wtryskiwacz, może czas na filtr paliwa(przebieg trochę mały na te objawy-ale nigdy nie wiadomo). występują też takie akcje przy zamienionych przewodach na filtrze paliwa.
Komentarz
-
-
tomil, podpinałeś VAGa? Ja miałem coś podobnego na gwarancji i winny był alarm. Pomogło aktywowanie alarmu, wywołanie alarmu, żeby wyła syrenka, wyłączenie alarmu. Po podpięcie VAGa wszystkie urządzenia miały zgłoszony błąd komunikacji po CANie. Widać alarm zwiesił CANa. Jak dotąd już mi się to nigdy nie zdarzyło. Z cech charakterystycznych było jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka, obroty wentylatora chłodnicy szły od razu na maxa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robekcoolnie piszesz o ładowaniu- kontrolka gaśnie jak uruchomisz motor?
Jeśli nie zgaśnie sam z siebie- w zasadzie odpala za dotknięciem.
Zamieszczone przez robekcoolmoże czas na filtr paliwa(przebieg trochę mały na te objawy-ale nigdy nie wiadomo). występują też takie akcje przy zamienionych przewodach na filtrze paliwa.
Zamieszczone przez shadopodpinałeś VAGa
Vaga niestety nie posiadam, chyba czas na zakup.
Notlaufy i inne takie wykluczam- samochód jeździ normalnie- tylko przy zrzuceniu na luz, po pedale w podłodze do 4000 tys. obr., obroty raz spadają do planowych 850, czasem 700-800 falują, czasem spadają do 800-900 i od razu w dół do zera. Ale jak jeździ- to zupełnie normalnie- przyśpiesza w pełni.
Zamieszczone przez shadoPomogło aktywowanie alarmu, wywołanie alarmu, żeby wyła syrenka, wyłączenie alarmu
Po wyłączeniu alarmu kontrolka gaśnie.
Obstawiałem jeszcze paliwo- mam z pewnością letnie. Ale dolanie dodatku STP nic jeszcze nie dało.
Wiem, że bez podłączenia do VAG'a to wróżenie z fusów, ale w sobotę wieczorem, przed świętem nic lepszego mi nie przychodzi do głowy.
Dlatego czekam na jakieś wskazówki.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilWiem, że bez podłączenia do VAG'a to wróżenie z fusów, ale w sobotę wieczorem, przed świętem nic lepszego mi nie przychodzi do głowy.
Dlatego czekam na jakieś wskazówki.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruA może zatankowałeś jakiś syf ?
[ Dodano: Sob 31 Paź, 09 20:00 ]
Znalazłem taką informację- czy ktoś może mi to przetłumaczyć na nasze. Na LCP też taki temat był i też zimne luty.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
tomil, przekaźnika 109 chyba faktycznie nie ma w BXE ( ja mam w skrzynce tylko 100 ), ale sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki w skrzynce obok aku i wewnątrz auta ( najlepiej każdy wyjmij i włóż na miejsce tak by być pewnym, ze wszystkie mocno siedzą ). Dodatkowo sprawdź przekaźniki i wtyczki w skrzynce centralnej elektryki ( pod kierownicą ). Te objawy, które podałeś ( kontrolka wspomagania kierownicy, nie działające w opcji automatycznej szyby itd ) występują zawsze po odłączeniu aku ( lub znacznym spadku napięcia ) i przy ewentualnym wyjęciu niektórych bezpieczników.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002ale sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki
[ Dodano: Nie 01 Lis, 09 14:17 ]
Chyba znalazłem winowajcę- tylko zachodzę w głowę jakim cudem wcześniej nie było takich objawów.
Wyjątkowo wziąłem do ręki instrukcję obsługi samochodu i czytam rozdział o bezpiecznikach. I tak:
Nr 25 Bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby- powinien być 25 A, była 10 A- spalony,
Nr 27 Przekaźnik pompy paliwa- pusty, powinien być chyba?
Nr 29 Sterownik silnika- pusty, powinien być?
Nr 30 Wtryskiwacze (slinik wysokoprężny)- pusty, powinien być?
Najciekawsze jest to, że w bezpiecznikach nie grzebałem- więc jakim cudem ten samochód jeździł?
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby sprawdzić jaki układ bezpieczników ma u siebie?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
piotrek_os, autko paliło- tylko czasem gasło.
Po sprawdzeniu ze zdjęciami bezpieczników okazało się, że jest nieźle napieprzone :evil: . Jak już wcześniej nadmieniłem, zamiast 25A na ogrzewaniu szyby miałem 10A :? . I brakowało dwóch bezpieczników :roll: . Nie wiem dlaczego wcześniej nie było takich objawów. Może dopóki 10A działała nie było przez to problemu.
Teraz jest OK- nawet po ostrym przegazowaniu obroty spadają do planowych 850 i tam zostają. Wróciła wiara w auto- powiem szczerze, że wcześniejsze dwa Fiaty nigdy mi takiej niespodzianki nie zrobiły. Mam wrażenie, że jednak w serwisie ktoś musiał grzebać w bezpiecznikach- może komuś zabrakło 25A a na podmiankę miał tylko 10A.
Dzięki panowie za pomoc, szczególnie:
kowal 2002, za zdjęcia- to się nazywa odpowiedź na prośbę:
Zamieszczone przez tomilCzy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby sprawdzić jaki układ bezpieczników ma u siebie?
Wszyskim Wam dziękuję za okazaną pomoc.
A i jeszcze jedno:
Wczoraj podczas holowania auta urwała się linka. Auto stanęło tuż przed skrzyżowaniem. Zanim holujący zdąrzył dobiec, kolega z forum Vectra Unlimited pomógł zepchnąć auto.
Słabą reklamę zrobiłem Octavce, mówił że nosi się z planami zamiany Vectry na Octavię.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osto teraz tylko dziekowac, że ASO było zamknięte!!!!! Pół auta by Ci rozebrali.....It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
tomil, i fajnie. A sprawdzałeś też bezpieczniki w E-box-ie? Bo osobiście to bym raczej postawił na problemy tam, niż w tej skrzynce wewnątrz ( oczywiście mogę się mylić )... Jeśli faktycznie nie było bezpieczników a auto działało to faktycznie ktoś musiał coś namieszać. ASO nie zakładało Ci przypadkiem alarmu? Oni robią jakieś dziwne podłączenia, odcięcia itp, może jakiś praktykant robił i trochę pokręcił...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002ASO nie zakładało Ci przypadkiem alarmu?
Zamieszczone przez kowal 2002A sprawdzałeś też bezpieczniki w E-box-ie?
Zamieszczone przez kowal 2002może jakiś praktykant robił i trochę pokręcił
Najważniejsze, że już jest OK. Jeszcze raz dzięki Panowie za pomoc.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Tylko kurna dlaczego w miejsce 25A wstawił 10A
Już ci odpowiadam 10A szybciej się przepali tzn. przy mniejszym przepięciu. Założyli mniejszy bo jak grzebali przy elektryce i robili jakieś kombinacje alpejskie to wiadomo co się może dziać i żeby nie poszło pół instalacji zapobiegliwi "fachowcy" z ASO włożyli mniejszy bezpiecznik aby w razie problemów szybko się przepalił i nie było większych szkód. Tak w razie co. Dziwi mnie tylko że wyjęli dwa inne. Magiki za dyche.
Komentarz
-
Komentarz